Niske doze vaginalnog estrogena,   upotrebljavani jednu ili više godina,  ne utiče na povećanje gustine dojki na mamografiji,  kao ni na promene u BIRADS-u – kažu istraživači.

Hormonska terapija menopause (MHT) koja se propisuje ženama sa genitourinarnim sindromom u menopauzi (GSM) analizirana je od strane dr. Wen Shen iz Johns Hopkins Bolnici u Baltimoreu, Maryland. Dr Shen i kolege su ispitivali uticaj estrogena na gustinu dojki mamografijom,  i promene BIRADS-a.

Izmedju 20 zdravih žena u postmenopauzi i tri žene koje su imale rak dojke,  nije ustanovljena promena u dojkama, nakon korišćenja lokalne terapije estrogenom  ( terapija je korišćena od 1-18 godina)

“ Poznato je da se estrogen resorbije u veoma malim količinama, pa je uticaj na dojke minimalan “ – kaže dr. Jonathan Schaffir, opstetričar i ginekolog sa  Ohio State University Wexner Medical Center in Columbus, koji nije učestvovao u istraživanju. Žene koje pate od genitourinarnog sindroma u menopauzi, moraju znati da mogu koristiti lokalne estrogene kako bi ublažile simptome,  a sve to bez rizika po dojke.

Dr Venessa Barnabei,  sa Univrzitetske klinike iz New York-a je rekla  da je ovi rezultati ne iznenadjuju, jer većina studija potvrdjuje zanemarljive promene nakon upotrebe lokalne terapije estrogenima. Postojala je zabrinutost da estrogen može biti apsorbovan u količini koja bi negativno uticala na rak dojke, medjutim mnoge studije su pokazale da je aporpcija u krvotok minimalna.

Žene koje pate od genitiorinarnog sindroma u menopauzi imaju manji kvalitet života. Zato je lečenje ovih simptoma važno za  samnjenje genitourinarnih simptoma, poboljšanje seksualne funkcije a samim tim i kvaliteta života” – savetuje Dr Barnabei.

IZVOR: https://bit.ly/2q92HTO

Klimakterijumom 2018.