Upotreba niskih doza vaginalnog estrogena ne utiče na dojke

//Upotreba niskih doza vaginalnog estrogena ne utiče na dojke

Upotreba niskih doza vaginalnog estrogena ne utiče na dojke

Niske doze vaginalnog estrogena,   upotrebljavani jednu ili više godina,  ne utiče na povećanje gustine dojki na mamografiji,  kao ni na promene u BIRADS-u – kažu istraživači.

Hormonska terapija menopause (MHT) koja se propisuje ženama sa genitourinarnim sindromom u menopauzi (GSM) analizirana je od strane dr. Wen Shen iz Johns Hopkins Bolnici u Baltimoreu, Maryland. Dr Shen i kolege su ispitivali uticaj estrogena na gustinu dojki mamografijom,  i promene BIRADS-a.

Izmedju 20 zdravih žena u postmenopauzi i tri žene koje su imale rak dojke,  nije ustanovljena promena u dojkama, nakon korišćenja lokalne terapije estrogenom  ( terapija je korišćena od 1-18 godina)

“ Poznato je da se estrogen resorbije u veoma malim količinama, pa je uticaj na dojke minimalan “ – kaže dr. Jonathan Schaffir, opstetričar i ginekolog sa  Ohio State University Wexner Medical Center in Columbus, koji nije učestvovao u istraživanju. Žene koje pate od genitourinarnog sindroma u menopauzi, moraju znati da mogu koristiti lokalne estrogene kako bi ublažile simptome,  a sve to bez rizika po dojke.

Dr Venessa Barnabei,  sa Univrzitetske klinike iz New York-a je rekla  da je ovi rezultati ne iznenadjuju, jer većina studija potvrdjuje zanemarljive promene nakon upotrebe lokalne terapije estrogenima. Postojala je zabrinutost da estrogen može biti apsorbovan u količini koja bi negativno uticala na rak dojke, medjutim mnoge studije su pokazale da je aporpcija u krvotok minimalna.

Žene koje pate od genitiorinarnog sindroma u menopauzi imaju manji kvalitet života. Zato je lečenje ovih simptoma važno za  samnjenje genitourinarnih simptoma, poboljšanje seksualne funkcije a samim tim i kvaliteta života” – savetuje Dr Barnabei.

IZVOR: https://bit.ly/2q92HTO

Klimakterijumom 2018.